רבים מאיתנו חולמים על עבודה בארה"ב. השכר גבוה, ולפעמים אפילו גבוה מאוד (בוודאי ביחס למשרות מקבילות בארץ), בשעות ובימים החופשיים אפשר לטייל באתרים נחשקים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, להכיר אנשים חדשים, להיחשף למנטליות שונה ובאופן כללי לא רק לעבוד אלא גם לעבור חוויה משמעותית ולהרוויח לא רק כסף אלא גם הרבה דברים אחרים.

אבל כדי ליהנות מכל היתרונות הניכרים של עבודה במדינה שגם היום, למרות הקשיים, היא עדיין המעצמה הבולטת בעולם, חובה קודם כל להצטייד בויזה לארה"ב, ובפרט בוויזה מתאימה.

שימו לב – עבודה ללא ויזה לארה"ב היא מעשה מטופש במיוחד, שעלול לעלות לכם ביוקר: קנס כספי גבוה, סילוק מהמדינה, חסימת אפשרות לחזור אליה (לפעמים אף לצמיתות!) וישנם אף מקרים בהם עבודה בארה"ב ללא ויזה מתאימה הסתיימה במאסר. ראו הוזהרתם!

איזו ויזה לארה"ב צריכים כשרוצים לעבוד שם?

ישנם מספר סוגים של ויזה לארה"ב המיועדים למי שרוצה לעבוד במדינה.

  • ויזה מסוג H – ויזה המיועדת לעובדים מיומנים אשר מעסיק אמריקאי חושק בשירותיהם. לשם קבלת ויזה זו, עליכם להצטייד באישור כי המעסיק הגיש לרשויות ההגירה של ארה"ב (USCIS) טופס I-129, וכן אישורים לגבי לימודים וניסיון תעסוקתי המוכיחים כי אכן אתם מיומנים לעבודה המיועדת.
  • ויזה מסוג H2B – ויזה המתאימה לעובדים בלתי מיומנים המבקשים עבודה זמנית או עונתית בארה"ב. על מנת לקבל ויזה זו יש צורך בהצעת עבודה רלוונטית (לרוב משלוחה ישראלית של חברה הפועלת גם בארה"ב), ובמקרים מסוימים גם מסמכים המעידים כי אין בכוונתכם לעזוב את הארץ ולהשתקע בארה"ב.
  • ויזה מסוג L – ויזה המיועדת למי שניצב בפני רי-לוקיישן במסגרת עבודתו. גם ויזה זו מחייבת אישור על הגשת טופס I-129 מצד המעסיק, אישור על כך שתמשיכו לעבוד עבור אותה חברה או תאגיד, וכן מסמכים המעידים על ידע ייחודי והתאמה לתפקיד אותו תבצעו בארה"ב.
  • ויזה מסוג O או P – ויזת עבודה לספורטאים, אמנים ומדענים בעלי יכולות יוצאות דופן, שלרוב מוגבלת לאירוע ספציפי, סיבוב הופעות תחום בזמן או פרויקט מסוים.

תהליך הוצאת ויזה לארה"ב למטרת עבודה

תהליך הוצאת ויזה לארה"ב למטרת עבודה בה דומה לזה אותו עובר כל מי שחושק בויזה לארה"ב.

ראשית, יש למלא – בפרוטרוט, ותוך הקפדה על דיוק ותשומת לב מלאה לכל שאלה – טופס DS160.

לאחר מכן יש להירשם למערכת לקביעת תורים באתר הרשמי של ארה"ב לשירותי ויזה בישראל, ולשלם אגרה, שגובהה 190$ (הקפידו לשלם אגרה עבור סוג הוויזה המתאימה לכם). כשבידיכם האישור על תשלום האגרה (בסניף דואר או באינטרנט) תוכלו לקבוע תור לראיון אישי בשגרירות.

במסגרת הראיון – אליו יש להגיע עם הטופס שמילאתם, אישור על תשלום האגרה, דרכון בתוקף ותמונת פספורט בגודל 5X5 ובאיכות גבוהה – תישאלו שאלות רבות לגבי מקום העבודה המיועד, אופי העבודה וכו'. הקפידו לענות בכנות. בתום הראיון תקבלו תשובה, ואם בקשתכם לויזה לארה"ב אושרה הרי שכעבור מספר ימים תקבלו את הדרכון חתום ותוכלו להתחיל ליהנות מהיתרונות הרבים של עבודה בארה"ב. בהצלחה!

מאמרים נוספים

רילוקיישן לאוסטרליה

להמשך קריאה

מקצועות עכשוויים הנדרשים באוסטרליה

להמשך קריאה

עברתם תאונה בחו"ל? כך תתמודדו

להמשך קריאה

אמנת המס בין ישראל לקנדה

להמשך קריאה