אורלי – פרת' אוסטרליה

שנת 2007…הגענו לפרת', אוסטרליה, ביום חורפי גשום וקר. לילה סגרירי, רחובות רטובים, ואנחנו, משפחה עם שתי בנות קטנות (בת 7 ותינוקת בת שנה) במונית חמימה מלווים בנהג אוסטרלי חביב שמוביל אותנו למקום מגורינו הראשון – רחוב שייקספיר. צדו האחד של הלב מצטט  "אם תרצו – אין זו אגדה". הגענו לאוסטרליה אחרי כל-כך הרבה לבטים והיסוסים. חששות מהלא צפוי והפרידה הקשה ממשפחה אהובה וחברים אבל צדו האחר של הלב מהדהד "את הנעשה – אין להשיב" (לפחות לא ברגעים אלו שעליי מונחת תינוקת בוכייה בת שנה) ובחוץ כל-כך קר ולא מוכר..

2003. התחלנו את תהליך המעבר לאוסטרליה בעזרתה של עו"ד ליסה סגלוב.

המעבר מהתיאוריה, מהרצון לעבור לאוסטרליה אל הפועל, היה יחסית פשוט היות וליסה במקצועיות רבה פישטה את העניין ודרשה מאתנו יריעה רחבה של תעודות ומסמכים וכיוונה למטרה ביעילות רבה מבלי שהרגשנו מעמסה יתרה על אורח חיינו דאז. אנחנו המשכנו בשגרת החיים והגשת הבקשה לוויזה (Permanent Resident) נעשתה על ידי ליסה ברקע ואף נדמה היה לפעמים שהתהליך הוא רק חלום רחוק…

2017. החלום שהפך למציאות. בעלי, שתי בנותינו, הבכורה כבר בת 17 והצעירה בת 11 ואני – עדיין מתגוררים בפרת', אמנם עזבנו משכבר את רחוב שייקספיר. ואפשר לצטט את הרצל שוב כי נכון הדבר "שבכל איש ואישה גנוזים כוחות אדירים". אין זה פשוט לעזוב מדינה בה הכול מוכר ופשוט למקום חדש שבו צריך להתחיל הכול מההתחלה. עזבנו דירה יפיפייה בלב הארץ, עבודות מסודרות, משפחה הכי תומכת ועוזרת בעולם וחברים נאמנים. וכבר עשר שנים ואנחנו כאן…

לבתנו בת ה- 17נותרה שנה אחרונה בתיכון. כשהגענו לכאן ידעה למלמל מילים ספורות באנגלית. השילוב בבית ספר שמתגבר אנגלית היווה לה קרש קפיצה יציב ואיתן להצלחה בהמשך דרכה ובהתמודדות עם שפה שנייה שהיום היא בקו אחד עם שפת האם שלה. ואפילו העזה ובחרה ללמוד שפה שלישית – יפנית. בתנו הצעירה יותר, בת 11 תעלה בשנה הבאה לתיכון. היא מדברת אנגלית ועברית כאילו נולדה כאן. האנגלית שלה מלווה במבטא אוסטרלי והעברית מתנגנת כעברית רהוטה והחששות שהיו לי שהן יישכחו את העברית התפוגגו. כהורים המשכנו לשוחח בעברית בבית ואף לטפח ולשמר את הכתיבה אצלן. היום הן משוחחות עם יתר בני המשפחה גדולים וקטנים בעברית ללא בעיה.

כל אחד מאתנו מצא את מקומו הן מבחינת תעסוקה, חברים ולימודים. השגרה שלנו מזכירה בפורמט את החיים בארץ (עבודה,,,לימודים…בילויים…) אבל הכול אצלנו יותר רגוע ונעשה בנעימים. לא ממש לחוצים בכבישים, לא מרגישים פקקים. אנשים אדיבים ומנומסים. עושים ספורט כמובן ונהנים מקפיצות הקנגורו בשכונה. הרווחנו איכות חיים.

פרת', זו עיר שקטה ושלווה. מסלולי הליכה וריצה נמצאים בכל פינה. פארקים ירוקים רחבי ידיים, מופעי תרבות ומקומות לבילוי הם לא מצרך נדיר. מי שמחפש שלווה ואידיליה – אוסטרליה זו הכתובת גם לילדים וגם למבוגרים.

"סיפור מסופר בדרך הטובה ביותר, כאשר הוא מתוכנן כראוי" אמר שייקספיר וכאן המקום לאודות לליסה שוב על הסיוע בתהליך קבלת הוויזה. מעולם לא נתקלנו בקשיים ועד היום אנחנו נעזרים בתרגומי המסמכים לצרכים שונים. במהלך השנים, בהיותנו באוסטרליה, נעזרנו בליסה בעוד מספר עניינים אישיים שלא קשורים בהגירה והיא אכן סייעה לנו שוב, במקצועיות רבה.

אורלי  – פרת' אוסטרליה